Google penalizează site-urile cu reclame greu de ignorat

de: Alexandru Puiu
24 08. 2016

Google face eforturi pentru a face viața mai ușoară celor care petrec cea mai mare parte a timpului navigând pe internet de pe mobil.

Din totdeauna, crezul celor de la Google a fost realizarea unei experiențe online mai bune pentru toată lumea. În contextul în care cea mai mare parte a trafiului de internet se realizează acum de pe mobile, Google a încercat să-și axeze atenția către experiența de navigare pe internet de pe smartphone-uri și tablete.

Premisa este simplă. Cu toții am întâmpinat, când navigam pe internet de pe smartphone, site-uri care ne serveau reclame pe întregul ecran într-o manieră ce părea imposibil de ignorat. Mai mult decât atât, nu părea posibil să închideți acele reclame fără să închideți complet pagina web, renunțând astfel să mai accesați conținutul pentru care ați dat click pe link-ul din spate. Din fericire, nu suntem singurii frustrați de acest fenomen, iar Google are și puterea de a face ceva în prevenirea sa.

Începând cu anul viitor, toate site-urile care servesc reclame într-o manieră agresivă, greu de ignorat și imposibil de sărit peste, pe întregul ecran, vor fi penalizate semnificativ în rezultatele la căutare pe Google. Astfel, pentru prima oară, va conta mai puțin calitatea conținutului online, decât modul în care este servit acel conținut și dacă include sau nu o sursă de stres.

,,Paginile care afișează reclame intercalate deranjante livrează o experiență de slabă calitate utilizatorilor decât alte pagini care sunt imediat accesibile. Asta poate fi problematic pe dispozitive mobile, unde ecranele sunt mai mici, de cele mai multe ori. Pentru îmbunătățirea experienței de căutare, după 10 ianuarie 2017, paginile în care conținutul nu este ușor accesibil utilizatorului din rezultatele la căutare, s-ar putea să nu mai fie poziționate la fel de sus.” Singura excepție de la regula Google ce va intra în vigoare de anul viitor are legătură cu mesaje legale de termeni și condiții, verificatoare de vârstă pentru site-uri cu pornografie sau alcool, respectiv tutun. Ferestrele de autentificare și notificările referitoare la utilizarea cookie-urilor sunt de asemenea excepții de la regulă.